Шестой школьный
ПЛАН
выхаваўчых мерапрыемстваў у 6-ы школьны дзень тыдня з навучэнцамі
дзяржаўнай установы адукацыі “Багданаўская сярэдняя школа”
на І паўгоддзе 2024/2025 навучальнага года
Месяц |
Дата |
Назва мерапрыемства |
Клас |
Адказныя |
Верасень |
07.09 |
Дзень грамадзянскага і патрыятычнага выхавання |
1-4
5-7
8-11 |
Явідовіч А.С.
Вайшнаровіч І.А.
Гардынец А.М. |
1. Жывая газета «Мой край – Беларусь сінявокая» 2. Віртуальная экскурсія ў мемарыяльны комплекс “Брэсцкая крэпасць-герой” 3. Квэст-гульня «Беларускія пісьменнікі» (да Дня беларускай пісьменнасці)
|
||||
14.09 |
Дзень прапаганды здаровага ладу жыцця |
1-4 5-7 8-11
5-8 |
Крымоўская В.А. Рыжаненкаў М.В. Мітраховіч В.І.
Крымоўская В.А. |
|
1. Квэст-гульня “Азбука здароўя” 2. Круглы стол «Жизнь дана, чтобы жить» 3. Заняткі з элементамі трэнінга “Як навучыцца быць адказным за свае ўчынкі!” 4. Інтэлектуальна-забаўляльная гульня «Піянерскі КВІЗ» |
||||
21.09 |
Дзень працоўнага выхавання і прафесійнай арыентацыі. Дзень народнага адзінства (17.09.) |
1-4 5-7 8-11 |
Даніленка М.М. Іванчык Н.А. Жукоўская А.У. |
|
1. Квэст-гульня «Юныя майстры» 2. Прафесійная гульня «Турнір знаўцаў прафесій» 3. Дзелавая гульня з элементамі трэнінга “Лабірынт выбару” |
||||
|
28.09. |
Дзень ўзаемадзеяння з сям’ёй
|
1-4 5-7 8-11 |
Міхалоўская Н.М. Вайшнаровіч І.А. Гіль Т.Ч. |
1. Пазнавальная праграма “Шчасце нараджаецц ў сям’і” 2. Інтэрактыўная гульня “Формула шчаслівай сям’і” 3. Выстава хатняй выпечкі “Слава миру на земле! Слава хлебу на столе!”
|
||||
Кастрычнік |
05.10 |
Дзень грамадзянскага і патрыятычнага, духоўна-маральнага выхавання |
1-4 5-7 8-11 |
Крымоўская В.А. Рыжаненкаў М.В. Мітраховіч В.І. Крымоўская В.А., педагог-арганізатар |
1. Конкурс малюнкаў «Сваёй краінай ганаруся!» 2. Час зносін “Дарогай дабрыні” 3. Святочная праграма, да Дня настаўніка “С любовью, к Вам учителя!” 4. Калаж “Нашы любімыя настаўнікі”
|
||||
12.10 |
Дзень прапаганды здаровага ладу жыцця |
1-4 5-7 8-11 |
Явідовіч А.С. Іванчык Н.А. Гардынец А.М. |
|
1. Гульня-падарожжа “Знаёмства з краінай Здароўя” 2. Спартыўная эстафета «Вясёлыя старты» 3. Дасугавая праграма «Чай пить – долго жить»
|
||||
19.10
|
Дзень працоўнага выхавання і прафесійнай арыентацыі |
1-4 5-7 8-11 |
Міхалоўская Н.М. Вайшнаровіч І.А. Гіль Т.Ч. |
|
1. Пазнавальная гульня “Дзе праца, там і шчасце” 2. Дзелавая гульня “У свеце прафесій” 3. Круглы стол “Мая будучая прафесія” 4. |
||||
26.10 |
Дзень узаемадзеяння з сям’ёй |
1-4 5-7 8-11 8-11 |
Даніленка М.М. Рыжаненкаў М.В. Жукоўская А.М. Садоўская С.І., педагог сацыяльны |
|
1. Пазнавальна-гульнявая праграма “Ад нараджэння сям’і да нашых дзён” 2. Сямейная гасцінная «Сцяжынка школьная мая» 3. Час зносін “Шчасце нараджаецца ў сям’і” 4. Заняткі з элементамі трэнінга “Жизнь прекрасна” |
||||
Лістапад |
02.11 |
Дзень грамадзянскага і патрыятычнага, духоўна-маральнага выхавання |
1-4
5-7
8-11 |
Міхалоўская Н.М.
Іванчык Н.А.
Гіль Т.Ч. Гардынец І.Б., кіраўнік ВПВ |
1. Завочнае падарожжа “Беларускі край – жыцця майго старонка” 2. Краязнаўчы турнір “Беларусам я завуся, родным краем ганаруся» 3. Інтэрактыўная гутарка “Мы гэтай зямлі прадаўжэнне” 4. Інтэрактыўная гульня “Родны свой край любі і вывучай” |
||||
09.11 |
Дзень прапаганды здаровага ладу жыцця
|
1-4 5-7 8-11 7-9 |
Даніленка М.М. Вайшнаровіч І.А. Жукоўская А.В. Садоўская С.І., педагог сацыяльны |
|
1. Міні-кафэ «Коктейль здоровья» 2. Паласа перашкод «Па маршруце юных рабінзонаў» 3. Квэст “Востраў скарбаў” 4. Прафілактычны занятак “Падлетак у свеце шкодных звычак” |
||||
16.11 |
Дзень працоўнага выхавання і прафесійнай арыентацыі “Усё ў тваіх руках” |
1-4 5-7 8-11 |
Явідовіч А.С. Рыжаненкаў Н.В. Мітраховіч В.І. |
|
1. Майстэр-клас «Чароўны свет аплікацыі» 2. Квэст-гульня «Прафесіі вакол мяне» 3. Прафарыентацыйная гульня «Прафесіі вакол нас»
|
||||
23.11. |
Дзень узаемадзеяння з сям’ёй |
|
|
|
1. Фотавыстава “Мая сям’я – маё шчасце” 2. Фотакалаж “Я і мая сям’я” (разам з бацькамі) 3. Гадзіна зносін “Мой отчий дом, моя семья” |
1-4 5-7 8-11 |
Крымоўская В.А. Іванчык Н.А. Гардынец А.М. |
||
|
30.11. |
Работа па накірунку ўстановы адукацыі |
|
Даніленка М.М.
Вайшнаровіч І.А.
Гіль Т.Ч. Садоўская С.І. |
1. Пазнавальная гадзіна “Когда шалость становится правонарушением” 2. Інфармацыйны квілт «Знак качества и другие «магические» знаки» 3. Прававы дыялог “Будь на стороне Закона” 4. Прававая майстэрня «И у тебя, и у меня общие права» |
1-4
5-7
8-11 7-9 |
|||
Снежань |
07.12 |
Дзень грамадзянскага і патрыятычнага выхавання |
1-4 5-7 8-11 |
Міхалоўская Н.М. Рыжаненкаў М.В. Жукоўская А.У. |
1. Квэст-гульня «Збяры Беларусь у сваім сэрцы» 2. Гадзіна зносін «Патрыятызм – праўдзівы і ўяўны» 3. Падарожжа-віктарына “Беларусь у маім сэрцы” |
||||
14.12 |
Дзень прапаганды здаровага ладу жыцця |
1-4 5-7 8-11
8-9 |
Крымоўская В.А. Іванчык Н.А. Гіль Т.Ч. Садоўская С.І., педагог сацыяльны |
|
1. Гульня-віктарына “Сакрэты здаровага харчавання са Смяшарыкамі” 2. Квэст-гульня “Питаемся правильно и красиво” 3. Квэст-гульня “Быць здаровым здорава!” 4. Круглы стол “Нет буллингу ” |
||||
21.12
|
Дзень працоўнага выхавання і прафесійнай арыентацыі |
1-4 5-7 8-11
|
Явідовіч А.С. Вайшнаровіч І.А. Гардынец А.М. |
|
1. Гульнявая праграма «Падарожжа ў свет прафесій» 2. КТС “Падарунак для ёлкі” 3. Вусны часопіс “Выбар прафесіі – шлях да поспеху”
|
||||
28.12 |
Дзень узаемадзеяння з сям’ёй |
1-4 5-7 8-11
|
Міхалоўская Н.М. Іванчык Н.А. Мітраховіч В.І. |
|
1. Фотавыстава “Сям’я – чароўны сэнс жыцця!” 2. Круглы стол “За руку з сям’ёй” 3. Відэапаштоўка “З надыходзячым Новым годам!”
|
ПРАЕКТ ШОСТАГА ШКОЛЬНАГА ДНЯ “Выхоўваем патрыётаў”
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
«Багданаўская сярэдняя школа»
ПРАЕКТ ШОСТАГА ШКОЛЬНАГА ДНЯ
“Выхоўваем патрыётаў”
Кіраўнік праекта:
Аляшкевіч Я.Б., намеснік
дырэктара па выхаваўчай
рабоце
Багданаў, 2024
Актуальнасць
Задача забеспячэння эфектыўнай занятасці навучэнцаў у суботні дзень у цяперашні час з'яўляецца неад'емнай часткай адукацыйнага працэсу ўстановы адукацыі.
Мы лічым неабходным стварыць умовы для пашырэння сферы інтарэсаў нашых дзяцей, навучыць іх адпачываць цікава, разнастайна і карысна.
Ключавым момантам з'яўляецца забеспячэнне выразнай арганізацыі вольнага часу дзяцей і падлеткаў - далучэнне навучэнцаў у фізкультурна-аздараўленчую, працоўную і культурна-досуговую дзейнасць, спорт, турызм, мастацкую і тэхнічную творчасць, у розныя аб'яднанні па інтарэсах, забеспячэнне паўнацэннага функцыянавання камп'ютарнага класа і спартыўнай базы ўстановы адукацыі.
Выхаваўчая работа ўстановы адукацыі заснавана на грамадзянска-патрыятычным, духоўна-маральным і прававым выхаванні; развіцці дзіцячых і моладзевых ініцыятыў, фарміраванні здаровага ладу жыцця навучэнцаў; працоўным выхаванні, выхаваўчай рабоце з выкарыстаннем інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій; удасканаленні сістэмы ўзаемадзеяння адукацыйнай установы з сям'ёй.
Дзейнасць педагагічнага калектыву па арганізацыі шостага навучальнага дня павінна адказваць разнастайным патрэбам навучэнцаў і іх бацькоў.
Арганізацыя шостага навучальнага дня ўспрымаецца педагагічным калектывам як складаны комплексны працэс, які закранае ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, паколькі яго эфектыўнасць напрамую залежыць ад калегіяльнага падыходу ў пабудове мадэлі дзейнасці, распрацоўцы індывідуальнай, канкрэтнай формулы суботняга дня.
Арганізаваныя такім чынам мерапрыемствы ў суботні дзень павялічваюць прастору, у якім дзеці могуць развіваць сваю актыўнасць, дэманстраваць тыя якасці, якія часта застаюцца незапатрабаванымі ў навучальным працэсе. Неабходна імкнуцца да таго, каб у шосты дзень тыдня навучэнцы маглі прымаць актыўны ўдзел у мерапрыемствах, накіраваных на ўмацаванне фізічнага, псіхалагічнага і маральнага здароўя школьнікаў, іх інтэлектуальнага развіцця, грамадзянскага станаўлення, а таксама атрымліваць станоўчы эмацыйны зарад. Праца ўстановы адукацыі ў шосты дзень таксама можа аказаць станоўчы ўплыў на прафілактыку злачынстваў і правапарушэнняў.
Мэта:
фарміраванне адзінай адукацыйнай прасторы ў шосты школьны дзень, накіраванай на стварэнне адпаведных умоў для фарміравання грамадзяніна і патрыёта, адказнага сем'яніна, канкурэнтаздольнай асобы, здольнай прымаць асэнсаваныя рашэнні, эфектыўнай працоўнай і прафесійнай дзейнасці, якая спрыяе развіццю і росквіту Рэспублікі Беларусь; фарміраванне ў падрастаючага пакалення адказнага стаўлення да свайго здароўя як асобаснай і сацыяльнай каштоўнасці.
Задачы:
- выхаванне патрыятычна настроенай моладзі з самастойным мысленнем, якая валодае творчым светапоглядам, прафесійнымі ведамі, якая дэманструе высокую культуру, адказнасць і здольнасць прымаць самастойныя рашэнні.
- садзейнічанне ў набыцці ведаў, развіцці навыкаў і ўменняў здаровага ладу жыцця, захаванні і ўмацаванні здароўя, маральнага, бяспечных і адказных паводзін.
- стварэнне ўмоў для развіцця ініцыятывы кожнага дзіцяці, фарміравання і праяўлення лідарскіх якасцей навучэнцаў.
павышэнне эфектыўнасці працоўнага выхавання падлеткаў, ўкараненне новых падыходаў да яго арганізацыі.
- аказанне эфектыўнай сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі
- арганізацыя работы самакіравання, дзіцячых і моладзевых сацыяльна значных ініцыятыў, выкарыстанне патэнцыялу моладзевых і дзіцячых грамадскіх арганізацый.
- стварэнне ўмоў для ўдзелу сем'яў у выхаваўчым працэсе.
Асноўныя напрамкі выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень:
- грамадзянска-патрыятычнае і духоўна-маральнае, прававое выхаванне;
- развіццё дзіцячых і маладзёжных ініцыятыў, самакіравання;
- падрыхтоўка да працы і выбар прафесіі;
- прадухіленне супрацьпраўных дзеянняў навучэнцаў;
- спартыўна-масавыя і фізкультурна-аздараўленчыя мерапрыемствы;
- праца з бацькамі.
Удзельнікі праекта:
- навучэнцы 1-11 класаў;
- бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў;
- настаўнікі;
Механізм рэалізацыі праекта:
Этапы |
Чаканыя вынікі
|
Арганізацыйны
(май - верасень 2023)
|
1. Стварэнне творчай групы для рэалізацыі праекта шостага школьнага дня “Выхоўваем патрыётаў” 2. Аналіз і адбор метадычнай літаратуры па дадзенай праблеме. 3. Арганізацыя супрацоўніцтва паміж бацькамі і ўстановай адукацыі. 4. Стварэнне умоў для ўдасканалення формаў і метадаў пазаўрочнай дзейнасці настаўнікаў і вучняў.
|
Асноўны (верасень 2024 - май 2025)
|
Арганізацыя работы па напрамках праекта. 2. Актыўны ўдзел законных прадстаўнікоў ў мерапрыемствах, якія праводзяцца ў рамках праекта "шосты школьны дзень". 3. Удзел у раённых спаборніцтвах па плане ўпраўлення па адукацыі, спорту і турызму Валожынскага райвыканкама на 2024/2025 гады. 4. Кантроль за выкананнем мерапрыемстваў, запланаваных у рамках праекта
|
Заключны (май - чэрвень, 2025). |
1. Апрацоўка вынікаў маніторынгу ўдзелу дзяцей і бацькоў у мерапрыемствах шостага школьнага дня (май-чэрвень, 2024 года). 2. Абагульненне вопыту, заснаванага на выніках рэалізацыі праекта. 3. Падвядзенне вынікаў рэалізацыі праекта (да 03.07.2025 года).
|
Крытэрыі і паказчыкі поспеху праекта:
№ |
Крытэрыі
|
Паказчыкі
|
1 |
Стан здароўя навучэнцаў
|
Ўмацаванне фізічнага і маральнага здароўя дзяцей. Высокая прадукцыйнасць, нізкая стомленасць, адсутнасць турботы
|
2 |
Занятасць навучэнцаў |
Максімальнае ўцягванне дзяцей у арганізаваныя мерапрыемствы, у тым ліку якія патрабуюць асаблівай педагагічнай увагі
|
3 |
Праява асобы навучэнцаў
|
Павышэнне творчага патэнцыялу кожнага дзіцяці, рэалізацыя яго асабістага “я”.
|
4 |
Узровень згуртаванасці каманды
|
Кожны вучань займае годнае месца ў калектыве, удзельнічае ва ўсіх формах групавой дзейнасці
|
5 |
Задаволенасць вучняў, настаўнікаў, бацькоў
|
Сумесны ўдзел у справах
|
6 |
Наведвальнасць
|
Удзел навучэнцаў у праектных мерапрыемствах
|
Рэсурсная падтрымка рэалізацыі праекта.
кадры: падрыхтоўка педагагічных работнікаў для праектнай працы;
метадычныя: распрацоўка метадычнага матэрыялу, які забяспечвае працу над праектам; публікацыя сцэнарных распрацовак, метадычных рэкамендацый;
арганізацыйныя: каардынацыя работы па праекце; арганізацыя ключавых кейсаў у рамках праекта;
матэрыял: аказанне фінансавай падтрымкі.
Вынікі:
- максімальная занятасць вучняў у шосты школьны дзень;
- арганізацыя розных сацыяльна значных забаўляльных мерапрыемстваў;
- пашырэнне актыўнага ўдзелу бацькоў у адукацыйных мерапрыемствах у шосты школьны дзень;
- актывізацыя дзейнасці дзіцячых і маладзёжных аб'яднанняў і арганізацый;
- удасканаленне работы органаў самакіравання;
- павышэнне ўзроўню фізічнай падрыхтаванасці і ўмацаванне здароўя навучэнцаў.
Цыклаграма шостага школьнага дня
1-ая субота – Дзень грамадзянскага і патрыятычнага, духоўна-маральнага выхавання
2-ая субота – Дзень прапаганды здаровага ладу жыцця
3-ая субота – Дзень працоўнага выхавання і прафесійнай арыентацыі
4-ая субота – Дзень узаемадзеяння з сям’ёй
5-ая субота - Дзень традыцый установы адукацыі